خلاصه ای از شیوه نامه و مراحل نوشتن طرح درس
محاسن نوشتن طرح درس:
1. پیش بینی وسایل مورد نیاز
2. تتنظیم اوقات کلاس
3. پیش برد منطقی و به ترتیب فعالیتها
مراحل نوشتن طرح درس
Gholamreza Rostami *
PhD Candidate, Department of Islamic Azad University, Miyadoab, Sama, Iran
Hamideh Gholami
MA Candidate, Department of Islamic Azad University, Miyadoab, Sama, Iran
Saeedeh Piri
MA, Department of Islamic Azad University, Miyadoab, Sama, Iran
Abstract
This study compares and contrasts the frequency of the use of cohesive devices
in Iranian pre-university EFL textbook and in the headway as an EFL institute
textbook for this purpose. The reading sections of Iranian pre-university EFL
and headway textbooks were analyzed in terms of the distribution of grammatical
and lexical devices. The results of one-way ANOVA illustrated that there were
significant differences among the frequencies of grammatical cohesive sub-
devices across Iranian pre-university and headway textbooks. Moreover, the
result of chi-square test indicated that there were significant differences
among the frequencies of lexical cohesion sub-devices across Iranian
pre-university EFL and headway textbooks. These findings can be beneficial for
textbook writers, material developers and EFL teachers.
Keywords: lexical cohesion, grammatical cohesion, pre- university, head way
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی رابطه خودنظم دهی تحصیلی و اضطراب امتحان با عملکرد
زبان انگلیسی دانش آموزان انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیۀ دانش آموزان
متوسطه دختر شهر میاندوآب (6221) بود که در سال 93-92 به -تحصیل اشتغال داشتند. جهت اجرای پژوهش 200 نفر از دانش
آموزان دختر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. این پژوهش از نوع توصیفی
پیمایشی بود. ابزار این پژوهش پرسشنامه 14 سوالی بوفارد (1995) ، نمرات امتحانی
آزمون معلم ساخته - و مقیاس اضطراب 37 ماده ای ساراسون بود. نتایج
پژوهش در بررسی فرضیه ها نشان داد که بین خودنظم دهی تحصیلی و عملکرد زبان انگلیسی
دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. در بررسی فرضیه دیگر پژوهش نتایج نشان داد
که بین اضطراب امتحان و عملکرد زبان انگلیسی دانش آموزان رابطه معناداری وجود
دارد. بررسی فرضیه سوم پژوهش نشان داد که بین خودنظم دهی تحصیلی و اضطراب امتحان
دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد (P<0/05). با توجه به یافته های پژوهش میتوان نتیجه گرفت که
اضطراب امتحان و خودنظم دهی یادگیری میتواند عملکرد تحصیلی زبان را پیش بینی کند.
کلمات کلیدی: عملکرد تحصیلی، اضطراب امتحان، خودنظم دهی،
زبان انگلیسی