مقاله بررسی رابطه خودنظم دهی تحصیلی و اضطراب امتحان با عملکرد زبان انگلیسی دانش آموزان
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی رابطه خودنظم دهی تحصیلی و اضطراب امتحان با عملکرد
زبان انگلیسی دانش آموزان انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیۀ دانش آموزان
متوسطه دختر شهر میاندوآب (6221) بود که در سال 93-92 به -تحصیل اشتغال داشتند. جهت اجرای پژوهش 200 نفر از دانش
آموزان دختر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. این پژوهش از نوع توصیفی
پیمایشی بود. ابزار این پژوهش پرسشنامه 14 سوالی بوفارد (1995) ، نمرات امتحانی
آزمون معلم ساخته - و مقیاس اضطراب 37 ماده ای ساراسون بود. نتایج
پژوهش در بررسی فرضیه ها نشان داد که بین خودنظم دهی تحصیلی و عملکرد زبان انگلیسی
دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. در بررسی فرضیه دیگر پژوهش نتایج نشان داد
که بین اضطراب امتحان و عملکرد زبان انگلیسی دانش آموزان رابطه معناداری وجود
دارد. بررسی فرضیه سوم پژوهش نشان داد که بین خودنظم دهی تحصیلی و اضطراب امتحان
دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد (P<0/05). با توجه به یافته های پژوهش میتوان نتیجه گرفت که
اضطراب امتحان و خودنظم دهی یادگیری میتواند عملکرد تحصیلی زبان را پیش بینی کند.
کلمات کلیدی: عملکرد تحصیلی، اضطراب امتحان، خودنظم دهی،
زبان انگلیسی
- ۹۵/۱۱/۰۵
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.